Menu

خواص آیات

ختومات و اذکار

ختومات واذکار تجربه شده جهت رفع مشکلات


شرایط و اثرات ختم ، وقصه علامه سید بحرالعلوم قدس سره
ختم اول : (ختم یا الله)

از سید بحرالعلوم قدس سره نقل شده که فرمود : بعد از (تهذیب اخلاق) بختوم مشغول شدم و چهل شبانه روز به ختم (یا الله) مشغول شدم (66 بار هر نوبت) و شروط ختم را از (تقوی) مراعات می کردم . شب چهل ، شب عرفه بود در حرم مطهر حضرت امام حسین علیه السلام ، نزدیک قبور شهدا شخصی آمد و سیبی به دست من داد و من آن سیب را بوئیدم ، بوی مشک و عنبر می داد . نزدیک بود بیهوش شوم ، بعدها دانستم آن چه دانسته ام از برکت آن سیب است . پس باید ختم گیرنده (تقوا) را رعایت کند . 
ختم دوم : (ختم سوره حمد)
هر که بین نماز صبح و نافله اش سوره حمد را 41 مرتبه چهل روز بدون فاصله بخواند ، خداوند حاجت او را برآورده می کند هرچه که باشد (البته حاجت شرعی) حتی اگر بنیت اولاد باشد خدا اولاد روزی او می کند .
ختم سوم
روز چهارشنبه بعد از دورکعت نماز حاجت به نیت بی نیازی و غنی و عزت ، چهل مرتبه سوره مبارکه کوثر را بخواند ، مال بسیار روزی او شود ، انشاء الله . 
ختم چهارم
برای وسعت روزی در سه شب هر شب چهل مرتبه سوره مبارک قدر را قرائت کنید .
ختم پنجم
ازامام صادق علیه السلام نقل شده است که : هرکس سوره حشر را جهت برآورده شدن حوائج و مهمات بزرگ و عظیم چهل روز ، روزی یک بار بخواند ، حاجت او برآورده می شود و اگر یک روز فوت شود ، باید از سر گیرد ؛ و نوشته اند که هر کس تا چهل روز مداومت کند مستجاب الدعوة گردد . 
ختم ششم
از برای قضاء حوائج این دعا را هفتاد مرتبه با اعتقاد صادق بخوانید شیخ بهائی قدس سره می فرماید که اگر حاجت او روا نشد در قیامت با من مخاصمه کند و فرموده اگر که به نیت شفای بیمار هفتاد بار بخواند در حال سجده از جمله مجربات است مگر آن که اجل مریض حتمی باشد . دعا این است :
لا اله الا الله بعزتک و قدرتک لا اله الا الله بحق حقک و حرمتک لا اله الا الله فرج برحمتک 
ختم هفتم
ختم ایام هفته جهت حوائج

امام سوم حضرت حسین علیه السلام فرمود : از پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله روایت شده جهت حوائج تا هفت روز هر روز این اذکار را هزار بار بخواند حاجت روا گردد : شنبه ( یا حی یا قیوم ) یکشنبه : (ایاک نعبد و ایاک نستعین) دوشنبه : سبحان الله و الحمد لله سه شنبه : یا الله یا رحمن چهارشنبه : حسبی الله و نعم الوکیل ) پنجشنبه : (یا غفور یا رحیم) جمعه : (یا ذوالجلال و الاکرام) . 
ختم هشتم
دانشمند محترم آقای شیخ محمد رازی می نویسد : به نقل از حجة الاسلام و المسلمین آقای حاج سید نورالدین آیة الله زاده میلانی ، از ایشان شنیدم که آقای یاسری فرمود در ورقه ای ختمی را با آداب آن دیدم که از قول شیخ بهایی قدس سره نوشته است : هر کس این عمل را در طول ده روز انجام دهد به این ترتیب که روز جمعه شروع و تا ده روز پایان آن روز یک شنبه می شود ، اگر مطلب و حاجتش برآورده نشود مرا لعنت کند ، روزی صد بار بگوید :
بسم الله الرحمن الرحیم یا مفتح الابواب یا مقلب القلوب و الابصار و یا دلیل المتحیرین و یا غیاث المستغیثین توکلت علیک یا رب فاقض حاجتی واکف مهمی و لا حول و لا قوة الا بالله العلی العظیم و صلی الله علی محمد و اله اجمعین . (مجربست)
ختم نهم
از خواجه نصیر طوسی و از علامه حلی قدس سره نقل شده است به جهت مطالب مهمه و دفع اعداء صد مرتبه گفتن یا قاهر العدو یا والی الولی یا مظهر العجائب یا مرتضی علی علیه السلام مجرب گفته اند . ایضا صد و یازده مرتبه گفتن ( یا قاهر العدو ) فورا تاثیر می بخشد و گویا از میرداماد قدس سره نقل شده است . 
ختم دهم
هر که به ورطه ای افتد که تدبیری از خلاص آن نباشد آن دعا را مکرر بخواند و اگر در یک مجلس رو به قبله و با وضو صد و بیست و نه مرتبه بخواند اصوب است و به تجربه رسیده است :
بسم الله الرحمن الرحیم و لا حول و لا قوة الا بالله العلی العظیم یا لطیف ادرکنی بلطفک الخفی .
ختم یازدهم
از برای حاجت ، خواندن لا اله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین است در حال سجده چهل مرتبه . 
ختم دوازدهم
به جهت دفع دشمن از روز پنج شنبه تا یک هفته هر روز صد و چهل و شش مرتبه بگوید (حسبی الله) که البته امر آن دشمن کفایت می شود .
ختم سیزدهم
ازجمله تجربیات است در شدائد و رفع تنگیها هفتاد مرتبه واندن بسم الله الرحمن الرحیم یا محمد یا علی یا فاطمة یا صاحب الزمان ادرکونی و لا تهلکونی و در نسخه دیگر هفتاد و یک مرتبه است . 
ختم چهاردهم
به جهت عزت و وسعت و محبت هفتاد بار حسبی الله لا اله الا هو علیه توکلت و هو رب العرش العظیم قرائت شود . 
ختم پانزدهم
هر روز هفتاد بار خواندن ( ناد علی علیه السلام ) است به جهت حاجت و ضیق معاش و غیرذالک و ادعای تجربه شده است که در خواب ، یکی ازائمه علیهم السلام بر آن شخص مجرب ظاهر می شوند و مطلب آن را بر او بیان می فرمودند و ایضا صد و ده مرتبه دریک وقت نیزوارد شده است و صورتشان در بعضی از اقسام این است ناد علیا مظهر العجائب تجده عونا لک فی النوائب کل هم و غم سینجلی بولایتک یا علی یا علی یا علی علیه السلام بعد از اتمام سه مرتبه بگوید ( یا ابا الغوث اغثنی ادرکنی یا علی ادرکنی ) اگرسه روز این ختم خوانده شود مقصود حاصل گردد انشاء الله . 
ختم شانزدهم
خواندن العلی به نداء یا غیر یاء نداء صد و ده مرتبه هر روز به جهت غنی و درجه بلند یافتن . 
ختم هفدهم
صاحب کتاب گفته مجرب است مجرب است مجرب است که هیچ شکی و ریبی در آن نیست هزار باربگوید و در وسط حرف نزند حسبی الله و نعم الوکیل و لا حول و لا قوة الا بالله العلی العظیم لا اله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین . 
ختم هیجدهم
هر روز سوره مبارکه و الذاریات و طلاق و مزمل و الم نشرح را به جهت امر معیشت و وسعت از مجربات یقینیه صاحب کتاب است . از حضرت صادق علیه السلام مروی است که الم نشرح را در وقت بیع و شراء ( خرید و فروش ) سه مرتبه بخواند ، البته از آن بیع و شراء نفع به او خواهد رسید و اگر بنویسند و بشویند و بزنی بدهند تا بخورد وضع حمل بر او آسان گردد ، و سه بار بر درد دل بخوانند شفا یابد و به جهت آسانی کارها تا یک هفته بعد از نماز بخوانند که مجرب است . سوره منافقون را به جهت هر حاجتی به خصوص درد چشم و فرج موجب قضا و شفاء است و مجرب است .
ختم نوزدهم
امام صادق علیه السلام فرمود : هر کس هفتاد بار این را بخواند ، من برای او در دنیا آخرت ضامنم و این که خدا را با بشارت وقت مردن ملاقات کند و برای او بهر کلمه ای یک خانه در بهشت باشد یا اسمع السامعین و یا ابصر المبصرین و یا اسرع الحاسبین و یا احکم الحاکمین . 
ختم بیستم
از برای توسعه رزق در امر معاش و غنی و توانگری درسحرگاه یعنی نزدیک صبح دو رکعت نماز کند در رکعت اولی بعد از حمد هفده مرتبه سوره ( قل یا ایها الکافرون ) و در رکعت دوم بعد از حمد هفده مرتبه ( قل هو الله احد ) و در رکوع هر یک از این دو رکعت هفده مرتبه ( سبحان ربی الاعلی و بحمده ) و در هر یک از سجدتین دو رکعت هفده مرتبه (سبحان ربی الاعلی و بحمده) بگوید و بعد از فراغ از نمام هفده مرتبه ( آیة الکرسی ) بخواند ، که مجرب است و گفته اند که این عمل از کنوز خفیه ( گنجای پنهان ) است ، به دست نااهل نباید داد و خواندن سوره (طه) نزد طلوع فجر اقل اثر او آن است که روزی تازه به او می رسد و نرمی دلها از برای او حاصل می شود .
ختم بیست و یکم
از جمله مجربات صاحب کتاب آن است که به جهت وسعت ، خواندن سوره (انا انزلناه) است بعد از نماز صبح ده مرتبه ، تخلف ندارد . صاحب کتاب گوید در نسخه ای به نظر حقیر رسید که تا چهل شب سوره (واللیل) را هر شب یک مرتبه بخواند، روز چهلم چهل هزاردرهم خداوند عالم به او کرامت فرماید .
ختم بیست و دوم
روز چهارشنبه هفتاد بار این ذکر را بخواند ، بر اهالی علم و قلم فائق آید و غنی و مکرم گردد : هو الله الذی لا اله الا هو عالم الغیب و الشهادة هو الرحمن الرحیم .
ختم بیست و سوم
روز پنج شنبه از برای مال و ثروت دو رکعت نماز و بعد سوره یس بخواند و این عمل را تا سه روز به عمل آورد اکمل خواهد بود . 
ختم بیست و چهارم
ختم زیارت عاشورا است روز شنبه شروع کند تا یک هفته هر روز یک مرتبه بخواند و تا چهل روز نیز مشهور است . (بسیار مجربست)
ختم بیست و پنجم
اگر خواهند از امر پنهانی آگاهی حاصل شود دو رکعت نماز بخواند و در سجده آخر صد و پنجاه مرتبه بگوید :(یا فتاح) آن امر ظاهر شود . 
ختم بیست و ششم
چون خلق نماز جمعه را خواندند ، بعد از آنی که غسل جمعه را کرده باشی یا لباس طیب در سجده به هر نیت دویست مرتبه بگو : ( یا الله المحمود فی کل فعاله ) با خشوع ، البته مراد حاصل شود انشاء الله . 
ختم بیست و هفتم
دو ثلث از شب جمعه گذشته ، پانزده مرتبه سوره قدر را بخواند از برای هر حاجتی . 
ختم بیست و هشتم
نود و دو مرتبه بگو : اللهم انی اسئلک بحق محمد صلی الله علیه و آله و آل محمد ان تنجینی من هذا الغم به جهت هم و غم و امر مهم . 
بر گرفته از: شفاخانه معنوی (شفا از قرآن و احادیث) - سعید موحدیان عطار

دی ان ان